Kjøpsbetingelser

Vi på Spinnerigården vil gjøre vårt beste for at du som kunde blir fornøyd.

Kjøpsbetingelser, (alternativt "salgsbetingelser"), er betingelsene vi som butikkeier setter for gjennomføring av kjøpet og som regulerer avtalen som inngås mellom oss og kunden ved gjennomføring av kjøpet.

Generelt

Hos oss skal det være enkelt og greit å handle. Vi benytter oss av Forbrukertilsynets veiledning til standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett.

Utdrag fra veiledningen

Pkt. 2. Partene 
Bedrift:
Org. nr 980191303
Spinnerigården AS
post@spinnerigaarden.no
92456806

Pkt. 5. Betaling
Vi benytter Klarna og Vipps som betalingsløsninger.

Pkt. 6. Levering
Vi bruker Posten for levering, og har avhenting annenhver dag. I førjulstida sender vi hver dag. Pakker som bestilles før kl 12, sendes normalt samme dag. 

Pkt. 8. Angrerett
Vilkår for angrerett er 14 dager. 

Pkt. 10. Mangel ved varen 
Som kunde har du rettigheter og reklamasjonsfrist. Vi har to års reklamasjonsfrist. Kontakt oss på mail eller telefon ved reklamasjon. 
Se også vår FAQ om vedlikehold av pleddene

Pkt. 14. Konfliktløsning
Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter mekling i Forbrukerrådet, kan partene begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukerklageutvalget. Se mer i veilederen fra Forbrukertilsynet. 

 

Privatperson

Dersom kunden er en privatperson, klassifiseres kjøpet som et forbrukerkjøp, og denne typen kjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpslovenangrerettlovenmarkedsføringslovenpersonopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven

Bedrifter

Dersom kunden er en annen næringsdrivende, kan kjøpet reguleres av kjøpsloven i stedet for forbrukerkjøpsloven, i tillegg til de andre lovene som nevnt over. 

 

Ta kontakt med oss om du har spørsmål!

Beste hilsen fra oss på 
Spinnerigården